Kommunikáció és konfliktuskezelés tréning

A kommunikációnk minősége meghatározza kapcsolataink minőségét. A hatékony kommunikáció az emberek közötti jó együttműködés alapfeltétele is egyben. Bármilyen szerepet gyakorolunk akár a magánéletünkben, akár a munka világában, a kommunikációnk meghatározza azt. A rossz kommunkáció gyakran vezethet konfliktusokhoz, melyek természetes részei az életünknek, hiszen különbözőek vagyunk. Mások az érdekeink, értékeink, véleményünk, világlátásunk. Óhatatlan, hogy az eltérések időnként összeütközéseket szülnek. Nem az a kérdés, hogy lehet a konfliktusokat kiküszöbölni az életünkből, hanem, hogy meg tudjuk-e tanulni elfogadni őket, együtt élni velük és úgy megoldani a konfliktusainkat, hogy a mindennapi életben oly gyakori nyertes-vesztes megoldásmód helyett, a nyertes-nyertes megoldásmódot alkalmazzuk. E cél elérésében segít tréningünk, valamint hogy megismertesse a résztvevőket a tranzakció-analízis alapfogalmaival, és az én–állapot tipológia segítségével eligazodást nyújtson kapcsolati szerepeink szövevényes hálójában. A megértés mellett, jól használható, a felnőtt-felnőtt kommunikációt elősegítő kommunikációs technikákat is tanulnak a résztvevők.

A tréningünket modulárisan állítottuk össze, kommunikációs blokkból (2 nap) és konfliktuskezelési blokkból (2 nap) áll. Ön eldöntheti, hogy a teljes képzésre, vagy csak az egyik kiválasztott modulra jelentkezik. A tréninget kiegészíti egy választható szupervíziós nap, mely az elsajátított ismeretanyag gyakorlatba történő adaptálását követően, adott esetek elakadásainak megértésében és feloldásában segít. Választható bármelyik modulhoz, valamint a teljes képzéshez is.

Miben fejlődik Ön (és Ön segítségével majdan kollégái):

  • konfliktuskezelés
  • kommunikációs készségek
  • hatékony, értő figyelem

A képzés programja

Kommunikáció (1-2. nap)

Elmélet:

  • Kommunikációról általánosan
  • Kapcsolódás és értő figyelem (az empatikus figyelem szintjei, alapérzelmek és mimika)
  • Kapcsolódás kérdések segítségével (kérdések alapszinten)
  • Kapcsolódás a Berne-féle én-állapotokhoz I-II.
  • Kapcsolódás az absztrahált valósághoz
  • Kapcsolódás – bennem élő kép rólad, szerepek
  • Visszajelzések típusai, adás és fogadás (sztrókok, érzelmi térkép, erőszakmentes kommunikáció, Johari-ablak)

Gyakorlatok:
Én-állapotaink beazonosítása, jellemző érzékelési és adatgyűjtési mód meghatározása, jelenlegi szerepek megismerése, értő figyelem gyakorlat, kérdés-felelet – meddig jutok a nyomozásban, hogyan szoktam visszajelzést adni és még, amit a helyzet hoz…

Konfliktuskezelés (3-4. nap)

Elmélet:

  • Konfliktus alapjai, szintjei; Friedrich Glasl
  • Konfliktusok háttere; Riemann és Thomann
  • Konfliktus dinamika és konfliktus tünetek
  • Konfliktus kezdeményezése, konfliktusok előnyei
  • Konfliktus kezelése; Killman
  • Konfliktuskezelés ’SAG-ES’ módszer, Nyertes-nyertes kommunikáció
  • Szisztematikus konszenzuskeresés (agilis vezetés)
  • Harvard koncepció (Érzések és tárgyak szétválasztása)
  • Verbális önvédelem

Gyakorlatok:
Meghatározó viselkedés beazonosítása konfliktushelyzetekben, saját konfliktustüneteim beazonosítása, verbális önvédelem, toronyépítő helyzetgyakorlat és még, amit a helyzet hoz…

Szupervízió (5. nap) – opcionális

A résztvevők által, a tréning során elsajátított elmélet a saját munkahelyen, szervezetben történő gyakorlati visszamérését követő helyzetek önreflektív feldolgozása, megakadások kezelése. Csoportos munka.

Gyakori kérdések

Kinek ajánljuk?

Ajánljuk a képzést mindazoknak, akik szeretnék kapcsolataikat hatékonyabban működtetni. A képzés lehetőséget ad a kommunikációs és konfliktuskezelési minták felderítésére, tudatosítására, majd az új technikák elsajátításával és begyakorlásával pozitív irányú változás elérésére.

Milyen dokumentumot kapok a képzés elvégzéséről?

A sikeresen vizsgázók a tréning elvégzéséről szóló Tanúsítványt kapnak.

Van-e lehetőség idegen nyelvű tanúsítvány igénylésére?

A képzés elvégzéséről magyar nyelvű tanúsítványt állítunk ki, de angol és/vagy német nyelvű tanúsítvány igénylésére is van lehetőség.

Hogy néz ki egy oktatási nap időbeosztása?

Az előadások reggel 9-kor kezdődnek és délután 5 körül érnek véget. Néhány kisebb szünetet, valamint fél 1-től hosszabb ebédszünetet biztosítunk a hallgatóknak.

Hány tanórás egy képzés? Egy tanóra hány perces?

Kommunikáció és konfliktuskezelés tréningünk összesen 40 tanórás + 10 tanóra opcionálisan választható szupervízióval. A kommunikáció ill. a konfliktuskezelés modulok önmagukban is elvégezhetők, 20-20 tanórában. Szupervízió ezekhez is választható. 1 nap = 10 tanóra, 1 tanóra = 45 perc.

Van-e egyéb költségem a tanfolyami díjon felül?

A képzés díján kívül plusz költséget nem számolunk fel. Az ár tartalmazza az előadásanyagot, gyakorlatokat, konzultációkat, a vizsga díját és az Euzertifikat tanúsítványok kiállításának költségeit, valamint tantermi képzés esetén a kávét és frissítőket.

Előadók

Dr. Kesserű Péter

Szupervizor, ÉMT-coach, biológus.

Szupervíziós és coaching szakmai múltja során KKV vezetőket, kezdő vállalkozások vezetőit, kutatási szférában dolgozó fejlesztőket kísért saját céljaik és felismeréseik felé. Ennek eredményeképpen új életutak nyíltak meg, cégek alakultak, és lendületes tanuló szervezetek jöttek létre. Minden esetben fontosnak tartja az érzelmek, az értékek, a változás okainak és okozatainak tudatosítását, és a mindenkori motiváció fenntartását. E szempontrendszerek eredményeképp alakult ki az EMT-coaching módszertan, amellyel ma is dolgozik. Végzettségét a Károli Gáspár Református Tudományegyetemen szerezte.
“Hiszem, hogy a tudás mindenkiben ott van. Van, akiben csak rendszerezni kell. Van, akinek támogatásra és bátorításra van szüksége, hogy használni tudja azt. S olyan is akad, akinek még további bővítésre szorulnak ismeretei, mint vezető, és mint szakmai személyiség. Több éves szupervizor-coach, vezetői és előadói tapasztalatomra alapozva a fenti megvalósításokat támogatom az érzelmi intelligencia, az értékek keresése, a motiváció és a kreatív csend tudatos alkalmazásán keresztül.”

Gergely János

Diplomás coach és szupervizor.

Több, mint 20 éve dolgozik értékesítési területen, jelenleg egy kereskedelmi üzlethálózat fejlesztője, ügyvezetője, valamint egy magyar multinacionális gyártó és értékesítő vállalat üzletágvezetője. Műszaki és sales tapasztalatai mellett szociális területen is tevékenykedett foglalkoztatás vezetőként, melynek során hátrányos helyzetű emberek képzésében, foglalkoztathatóságuk fejlesztésében vett részt. Fő érdeklődési köre, amelyben tréningeket tart: kommunikáció, prezentáció, konfliktuskezelés és marketing.
Coach hitvallása: “Képtelen vagyok bárkinek bármit megtanítani. Csupán elgondolkodtatni tudom az embereket.” /Szókratész/
“Az én hivatásom, hogy megteremtsem ennek a megfelelő környezetet, azaz inspiráljam a fejlődésre azt, akivel együtt dolgozom. Megláttassam vele azokat a lehetőségeket, amelyeket az akadályok homályosítanak el.”

A képzés ára

2. főtől további 5% kedvezmény!

A képzés helyszíne

1071 Budapest, 
Peterdy utca 36.

Vidéki képzések esetén: 
Helyi konferenciatermek

Ezen felül lehetőség van kihelyezett képzésre is, az Önök telephelyén, irodájában.

Időpontok

Választható időpontok:

A képzés időpontjai szervezés alatt. Várható indulás 2023 ősz.

A képzés 4 napos.

Nem felel meg a helyszín, vagy az időpont?

Kérje jövőbeni képzéseink tervezett időpontját.
Vagy kérjen egyedi időpontot és/vagy helyszínt!

Egyedi helyszín és időpont kérése nem jelent feltétlenül többletköltséget.
5 fő felett akár kedvezőbb is lehet a képzés költsége ilyen esetekben.